11 Ocak 2011 Salı

Chrome Web Store Açıldı!

chromewebstore Chrome Web Store Açıldı!Chrome 7 den itibaren yavaş yavaş adından söz edilen Chrome Web Store açıldı. Bununla ilgili yazılacak çok şey var ama şimdilik yüzeysel olarak haberini geçeceğim.


Chrome Web Store’a https://chrome.google.com/webstore buradan ulaşabilirsiniz.İçerisinde şimdiden birçok uygulama var, ücretli uygulamalarda var tabii. Bu uygulamaları tek tıkla Chrome içine kuruyorsunuz eklenti kurarmış gibi ama fark şu ki; Chrome tarayıcınızın içine adeta yazılımı kurmuş oluyorsunuz.


Nasıl masaüstünüze kuruyorsanız o şekilde! Örnek olarak Gnu/Linux desteği olmayan EverNote uygulamasının ekran görüntüsünü vermek istiyorum.


http://www.tombaki.com/blog/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/d7094_chromewebstore.png (Net görüntü için resme tıklayınız)


chromewebstore Chrome Web Store Açıldı!


Bu ne demek ?


Bu artık yavaş yavaş kullandığımız işletim sisteminin bir öneminin kalmaması, artık önemli olanın kullandığımız tarayıcı olması demek oluyor. Bu Gnu/Linux için birden daha fazla uygulama desteği demek oluyor ve artık kullanıcıların farklı işletim sistemlerinde yabancılık çekmemeleri demek oluyor.


googlechromewebstore Chrome Web Store Açıldı!


Bu Gnu/Linux için çok iyi bir gelişme oldu bana göre. Chrome Web Store günden güne güçlenecek ve olgunlaşacaktır. Zamanla en kült yazılımlar bile burada yerini alacaktır. Belki de bu işletim sistemleri için değil, tarayıcılar için yazılım geliştirme sürecinin başlangıcı olacaktır zira Chrome Os tamamen bu yapıda işleyecek ve bu anlamda kendilerine katacakları her yazılım diğer işletim sistemlerinde de kullanılabilir olacaktır.


Bu haber benim açımdan harika oldu, resmen yazılımlar bağlamında işletim sistemleri arasında ki fark bitiyor veya en aza iniyor. Sadece uygulamalarda değil aslında. Oyunlar vs gibi çeşitli kategoriler var. Neler olacağını hep birlikte göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder