11 Ocak 2011 Salı

Nautilus Image Converter İle Kolayca Resim Boyutlandırmak

nautilusresized Nautilus Image Converter İle Kolayca Resim BoyutlandırmakNautilus, Gnome masaüstü ortamının kullandığı dosya yöneticisidir. Birçok açık kaynak uygulama gibi Nautilus için de eklenti diyebileceğimiz uygulamalar var. Bunlar çok çeşitli, benim kullandıklarım arasında resim çevirici, ses çevirici, video çevirici gibi kolay kullanımlı ve pratik eklentiler var.


Bu uygulamaları kurduğunuzda dosyanın üstüne sağ tık yaptığınızda yeni eklediğiniz özellikler görünüyor. Bu uygulamalar tabii ki çok düşük boyutlu uygulamalar. Bir nautilus eklentisi bu iş için yapılmış programlar kadar işlevsel oluyor ve çok daha basit oluyor kullanımı.


Nautilus için resimleri istediğiniz gibi boyutlandırabileceğiniz bir eklenti var nautilus-image-converter adıyla geçiyor depoda. Basit bir resim boyutlandırma yazılımı ararken rastladım bu eklentiye. Birkaç program buldum fakat yeterince basit değildi. Zaten Google’a image resizer for linux yazınca pek seçenek çıkmıyor. Sonra ImageMagick uygulamasıyla karşılaştım, çok basitti ama terminalle uğraşmak istemediğimden nautilus-image-converter eklentisini kurdum.


Bu eklenti Ubuntu ve Fedora dağıtımlarının depolarında var, sanıyorum ki diğer birçok dağıtımın depolarında da vardır. Eklentiyi kurmak için terminale ;


Ubuntu için : sudo apt-get install nautilus-image-converter


Fedora için : yum install nautilus-image-converter


komutlarını verebilirsiniz. Kurulumu yapıp oturumunuzu tekrar açtığınızda resim dosyalarınızın üstünde sağ tık yaptığınızda “resize image” seçeneğini göreceksiniz. Şu şekilde ;


resizeimages Nautilus Image Converter İle Kolayca Resim Boyutlandırmak
Bu şekilde hem kolay kullanımlı hemde hızlıca ulaşılan araçlar ekleyebiliyorsunuz. Bu resimse “mp3″ dosyalarını “ogg” dosyasına çevirmek için kullandığım nautilus uygulamasından.


convertaudiofile Nautilus Image Converter İle Kolayca Resim Boyutlandırmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder