10 Ocak 2011 Pazartesi

Quake Live : İşletim Sistemlerinden Bağımsız FPS Oyunu

qlbigaltxb9 Quake Live : İşletim Sistemlerinden Bağımsız FPS OyunuQuake Live, Quake Arena oyununun tarayıcı üzerinden oynanabilen versiyonudur.Sadece bir üyelik alıyorsunuz ve online olarak web tarayıcınız üzerinden Quake Live‘ı kurulum yapmadan oynuyorsunuz.


Quake Live’ı farklı yapansa hem Quake Arena’yı aratmaması, hem kullandığınız işletim sisteminin öneminin olmaması, hemde asıl önemli neden olan oyunu web tarayıcı üzerinden oynadığınızı unutturan büyük grafik başarısı.


Evet oyunu tam ekran yapıyorsunuz ve web tarayıcı üzerinden oynadığınızı unutuyorsunuz. Ücretsiz, multiplayer olarak oynanan güzel bir FPS oyunu olarak Quake Live bilgisayarınıza kurduğunuz oyunlardan farksız görünüyor. Şöyle ki siz bu oyunu oynarken bir arkadaşınız gelse tarayıcıdan oynadığınızı hiç düşünmez bile. Oyun çok başarılı bir şekilde tarayıcı ortamına aktarılmış. Tarayıcı üzerinden oynanabilen bir oyundan sanırım kimse performans ve grafik olarak bu denli bir başarı beklemez.


85277271qs1 Quake Live : İşletim Sistemlerinden Bağımsız FPS Oyunu


Kurulumunu Windows, Mac veya Linux işletim sistemlerinizde kullandığınız web tarayıcınız yardımıyla yapıyorsunuz. Windows üzerinde Internet Explorer’ı ve Mac üzerinde Safari web tarayıcısını destekliyor sanırım ama ortak olarak Firefox tarayıcısıyla istediğiniz işletim sistemi üzerinde oynayabiliyorsunuz oyunu, bir tek şuan için Chrome desteği yok.


Quake Live’ı Firefox üzerinden oynamak için sitesine girip kayıt oluyorsunuz ve “play now” dediğinizde size 1.4 mb boyutunda bir eklenti indirtiyor, indirdiğiniz eklentiyi kurup tarayıcıyı yeniden başlattığınızda Quake Live anasayfasından tekrar “play now” dediğinizde web bir takım veriler iniyor (oyunu oynamak için gerekli dosyalar ve sanıyorum 200 mb boyutunda) işlem %100′e geldiğinde oyunda ki 3 farklı moddan birini seçip oyunun keyfini çıkarıyorsunuz.


Sonrasında istediğiniz zaman Quake Live anasayfasına girip e-mail adresinizi ve şifrenizi girerek oyunu başlatabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder